ONZE MISSIE :

CBS De Hoeksteen is een mooie school waar aandacht is voor ieder kind.

Samen leren we;

Dit ben ik en wij zijn samen

Ik bereik mijn doel

Door te werken met hart, hoofd en handen

Wij zien onszelf als een lerende school en blijven in ontwikkeling.

Wij hebben een drie kernwaarden gekozen die bij ons op school centraal staan

Samen

Wij vinden samen leven en leren een belangrijke waarde.

Op CBS De Hoeksteen staat het team samen met ouders voor de opdracht om een school te zijn waarin kinderen samen kunnen groeien. Kinderen groeien en ontwikkelen zich op onze school op cognitief en sociaal-emotioneel gebied. Het team, ouders en kinderen maken met elkaar een sfeer van Samen Veilig Groeien, geïnspireerd door de christelijke waarden en normen. Samen vormen wij een gemeenschap. We werken er elke dag aan dat kinderen ervaren dat ze erbij horen, dat ze mee mogen doen en dat anderen met hen willen spelen en werken. In deze gemeenschap leren wij elkaar om samen verantwoordelijkheid te nemen en te geven. Samen een school zijn is de basis van de visie op leren. Leren doe je niet alleen, dat doe je samen.

Veilig

Onderwijs geven is de kern van het werk van het schoolteam. Het team is gericht op de optimale ontwikkeling van elk kind. Veiligheid is een belangrijke basisbehoefte om je te kunnen ontwikkelen en te kunnen groeien als mens. Veiligheid geeft zelfvertrouwen. Vanuit zelfvertrouwen

groeien we in zelfstandigheid. Zo ervaar je dat je kan leren om je doelen te bereiken, leren om fouten te maken, leren van elkaar, leren wat je talenten zijn en leren wie je bent. Elke dag valt er te leren: iedereen op zijn eigen niveau door te werken met hart, hoofd en handen.

Onze christelijke levensopvatting kleurt de manier waarop wij onze medemens, de werkelijkheid rondom ons en andere culturen benaderen. Levenswaarden als liefde, vrijheid, vergeving, respect, dienen en solidariteit zijn belangrijke begrippen binnen de school. Wij hebben elkaar hierbij nodig en dragen hierbij allemaal onze verantwoordelijkheid en gaan met elkaar in gesprek.

Groeien

In deze steeds veranderende wereld waarin onze kinderen opgroeien is het belangrijk dat ze een stevige basis aangeboden krijgen, Taalverzorging, rekenen, lezen en burgerschapsvorming zijn verankerd in ons onderwijs. Naast deze basisvaardigheden willen we onze kinderen en ons als schoolteam ook laten groeien in persoonlijke en sociale ontwikkeling zodat we leren omgaan met verschillen. In de groep hebben we aandacht voor verschillende pedagogische en didactische situaties, waarin elke leerling zich naar eigen mogelijkheden kan ontwikkelen, om zo in deze wereld een eigen plaats te kunnen innemen. We leren vanuit een veilige omgeving. Alleen, samen en door beweging komen we tot leren.

We volgen ieder kind nauwgezet via kindgesprekken, stellen doelen op en evalueren deze samen met het kind.